ensamblandalla

Alla inlägg under juli 2011

Av Persson - 31 juli 2011 14:00

Ett kort, kort inlägg lite sådär spontant.  

Då var jag hemma igen nu då!! Det är så skönt att komma hem och vila efter man har haft en fartfylld helg i Herrfallet. Nu ska jag slänga på något One Three Hill avsnitt och slappa i sängen med katten och se om Martina hör av sig..


Imorgon blir det jobb.. TAGGA, fast man har inte direkt ork till det.  

Av Persson - 31 juli 2011 11:29

Godmorgon eller vad säger man?


Jag vill börja med och skriva att jag börjar få flera läsare och jag hoppas ni fortsätter följa mig men bara om ni gillar det jag läser!!!


Igår kväll/natt blev det ju en del dricka.. Vi fick mat hemma hos "farmor" på strandvägen och... jag finner fan inge ord så gott det var! Det går alltså inte att förklara med ORD hur bra hon är på att laga mat! Tack "farmor"!

Jag gick väl och la mig runt halv 2 men kunde fan inte somna... Jag vaknade flera gånger i natt och så vaknade jag halv 10, shit vad jag hade migrän när jag vaknade och då skulle det självklart vara strålande sol ute! Nu sitter jag ute i skuggan och lyssnar lite på vad alla snackar om.

Haha, juste.. De vann på travet igår också! Inte så jätte mycket men fan, vinst är ju alltid vinst!


Nu vill jag äta grillat kött och sedan åka hem och gosa med katten!


Ha det gutt ute i solan nu!  

Av Persson - 30 juli 2011 16:19

Godmiddag från Herrfallet!


Igår natt blev det ju en aning tufft.. blev ju lite rund under fötterna eller vad man ska säga. Jag vaknade i alla fall 10 idag av min väckarklocka men sen somnade jag om, inte mer än väntat, och vaknade igen 11.55 Herregud säger jag bara.


Idag har jag och pappa lämnat av Lollo hemma för att hon ville vara med Isabel, hennes kompis, antagligen så jag blir ensam i herrfallet idag med alla vuxna då. Men det är lugnt, det blir nog en lugn dag idag för alla är så sega efter gårdagen. Snart ska vi sticka iväg och basta alla brudar först sen en timme efter oss ska männen basta och titta på travet, hoppas faktiskt på en seger!


Ah, nu ska jag låta Ari's data sova lite mer och så ska jag sticka på toaletten.


Ha en bra dag  

Av Persson - 29 juli 2011 15:39

Tjabba!


Idag har vi åkt en sväng in till Arboga och käkat på KEBABHUSET!!! hehe, ja vi tänkte att det skulle vara billigt med en pizzabuffért för 69kr per person men sen efter 2 pizzabitar så började jag fundera på det där med priset.. hemma får man en hel pizza för 60 - 70 spänn beroende på vad man gillar och här betalade vi 69 kr för 2 bitar! Det är ju sjukt dyrt, eller? Skitsamma..

Efter vi hade käkat så stack jag, Lollo och Anne till Ö&B och där handlade jag 2st nya parfymer för 88kr till min parfymsamling! NÖJD!


Nu kom Ari tillbaka efter att han har varit i Hallsta och fixat lite saker så nu kanske vi ska spela poker igen!


Ha det bra så länge 

Ps. igår lärde jag mig den långa verisionen av hicka: Hyper nervo kostiska diafragma kontra vibrationer! säg det högt ut snabbt! ds.    

Av Persson - 28 juli 2011 23:02

Hejsan från Herrfallet!!!


Jag skrev ett inlägg tidigare men precis när jag skulle posta det så la datorn av pga batteriet..


Jag skrev något typså här:


Igår kom vi till Herrfallet och som vanligt ska jag börja bråka med Lollo och Pappa... Jag hatar verkligen att pappa alltid ska skälla på mig när det är Lollo som gör fel! (Lollo är min lillasyster) Jag menar jag får ju alltid skäll om jag gör något fel? Är det bara för att jag är äldre som gör att det är rätt att skälla på mig och inte henne? Jag vet inte, men saken är säker att det är himla orättvist!

Idag har vi inte gjort något speciellt, vi badade inte ens fast det var runt 30 grader ett tag där på dagen.. Vi har typ setat och spelat poker hela dagen och idag blev det tyvärr ingen större vinst för lilla mig, det var den där Ubbes fel!! Haha, Ubbe tror att han är bäst på poker nu bara för att han hade ett flyt den här gången, han kan ju få tro det 


Annars har det inte hänt något speciellt förutom att vi har pratat lite med min lillasysters kompis och vi kanske kan hänga med henne och hennes familj till Grönalund på fredag eller lördag! Skitbra ju!!!


Men jag tror att det är dags att sova nu.. Jag måste ju som sagt ställa om tiden lite, vända om tiden kanske det heter, för att jag jobbar nästa vecka. Det är inte bra för min rygg men herreGUD vilka pengar jag får!


Sovgott alla, många    till er!

Av Persson - 27 juli 2011 12:46

Mitt första rediga inlägg nu då..

Jag ska åka till Herrfallet idag, Herrfallet är en camping som ligger någon km utanför Arboga, dit vi brukar åka på sommaren och bara slappa.

Det enda som verkligen stör mig idag är att vi har visning på huset senare i kväll.. Visst nu tänker du väl, ah men vadå? det är bara ett hus eller? men så är det inte! Jag har bott här hela mitt liv, eller aa sen jag var 1 år! Alla minnen är här i från.

Min mamma dog för 2 år sedan och det är nog därför jag vill bo kvar i det här gammla huset, ALLA minnen, ALL kärlek och värme hon spred sitter kvar i väggarna. Jag kommer inte må bra utav att flytta här i från och lämna det förflutna även fast jag har hört att man ska sluta leva i det förflutna och sikta mot framtiden, jag gör det! (på sätt och vis) Varför är inte livet mer rättvist?

Visst, jag vet att mamma älltid finns med mig i mitt hjärta men HUSET det är ett helt annat kapitel, jag vet att jag snart är så pass gammal att jag kan flytta hem i från men jag vill göra det då, själv inte med hela familjen liksom.. Man flyttar till ett ställa och bllir hemma stadd och sen är det dags igen? Jag tycker att det är fel! att göra så mot ett "barn". Synd att barn inte har något att säga till om i sånna här lägen.

Men i alla fall, vi får väl se vad som händer sen när mäklaren ringer. (känner på mig att det är dags nu liksom)

Jag önskar att jag kunde dra tillbaka tiden, till när jag var liten, mamma levde och allt var perfekt! Synd att det bara är en önskan och inte verkligheten...


He en bra dag!  

Av Persson - 27 juli 2011 12:00

Jaha, då var det dags att prova på att börja blogga igen. Ett år sedan jag bloggade sist på min förra blogg, men vad säger man? Ett år äldre ett år visare.

Jag kanske inte är den enda personen i världen som kan känna sig fullkomligt ensam fast man är bland hundratals människor?

Min blogg kommer att handla om mitt liv (som typ allas gör) men inte bara om mitt liv utan även om livet generellt, jag menar att vissa människor kan behöva hjälp att må bra och jag är en person som älskar att lyssna och dela med mig.

Nu utgår jag från att ingen som läser detta känner mig och jag ska skriva till just DIG! DU som har det där dåliga självförtroendet precis som jag, eller till DIG som alltid känner sig utanför när du är med dina kompisar exakt som jag gör ibland, eller till DIG som inte känner sig hemma i sin familj som jag inte gör ibland.


Handlar livet om att vara andra till lags eller kan man vara sig själv och faktiskt vara omtyckt? Det jag tror är att om man bara är sig själv, skiter i alla andra och faktiskt tycker om sig själv för den man är, då kommer man ha ett jävligt bra liv.

Jag har ett kanska bra liv även fast jag får en del jävligt svåra motgångar och nu har jag skaffat en redig blogg för att skriva av mig i. Jag kan ju kalla det min dagbok och DU som läser är den personen som hittar min dagbok och får läsa mina absolut djupaste tankar och funderingar.


Jag hoppas innerligt att den här bloggen ska betyda något för någon där ute.

Jag lyssnar och jag delar med mig av mitt liv.


  Det här är jag, Amanda. Jag är 17år gammal och jag är jävligt stolt över mig själv och att jag faktiskt är jag och ingen annan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja, inte mycket att skriva här. Läs så får du veta mer om vem jag är.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Gör jag rätt som bloggar?
 Ja
 Nej
 Vet inte
 Du är sämst!
 Du har en poäng i det du skriver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards